Gdy wchodzi w grę pozycjonowanie sklepu internetowego jeszcze istotniejszą, niż zazwyczaj rolę odgrywa poprawna optymalizacja. Czyli jeśli sklep będzie bardzo dobrze zoptymalizowany, będziemy mieli możliwość uzyskać ruch z tak zwanego long tail-a. A więc jeżeli prowadzimy sklep z wyłącznie książkami o medycynie, to wysoce prawdopodobne, że codziennie będzie do sklepu wchodziło wielu ludzi, którzy w wyszukiwarce internetowej wpisali przykładowo najnowsza książka dot. grzybicy, itp. Chociaż to naturalnie nie wszystko - nie jest powiedziane, że promowanie e-sklepu to łatwizna.
Ogólnoświatowa sieć staje się praktycznie bogiem nowoczesnych ludzi. Mało kto tego nie zna, w związku z tym mało który biznesmen woli korzystać z przebrzmiałych metod marketingu. Z tego również powodu zamiast umieszczać ogłoszenia w prasie, radiu czy telewizji - coraz to częściej wybiera się reklamy online dostępne i widoczne dla bezkresnej ilości użytkowników sieci WWW. W związku z rozrastającym się rynkiem reklam internetowych, coraz więcej jest profesjonalistów, którzy oferują swe usługi w tej właśnie dziedzinie. Miejscem pracy tychże ekspertów nie jest już tradycyjna agencja reklamowa - współcześnie jest to agencja interaktywna www.aspektreklama.pl. Choć dalej pracownicy trudnią się w kreowaniu wabików na klientelę, to w dwudziestym pierwszym wieku takim magnesem mają być strony internetowe - inaczej nie tylko należyte hasła oraz slogany. Tutaj stosownie dopasowane muszą być całe teksty umieszczone na stronie internetowej, czym się zajmuje copywriting. Ewidentnie żaden surfujący przypuszczalny konsument nie ma zamiaru czytać treści o pojemności encyklopedii, wobec tego również na domenie WWW eksperci umieszczają maksimum informacji przy minimalnej ilości słów. To niezwykle prawidłowo wpływa na pozycjonowanie, inaczej - mówiąc oględnie - na przychylne spojrzenie wyszukiwarki, do której poszukujący nas klient wpisuje właściwą frazę newralgiczną. Praca agencji jest niezwykle absorbująca, potrzebuje nie lada umiejętności od osób tam zatrudnionych. Rezultat ich pracy musi na każdym kroku tak przyciągać możliwego kontrahenta, by w końcu zdecydował się on na wybór tej naturalnie jednostki gospodarczej.
Gdy w grę wchodzi pozycjonowanie sklepu internetowego jeszcze bardziej istotną, niż zazwyczaj rolę odgrywa umiejętnie optymalizacja. Czyli jeśli sklep będzie bardzo dobrze optymalizowany, będziemy mogli pozyskać ruch z tzw. długiego ogona. A więc jeśli prowadzimy e-sklep z wyłącznie pozycjami książkowymi o medycynie, to możliwe, iż codziennie będzie do sklepu wchodziło bardzo wielu internautów, którzy w wyszukiwarce internetowej wpisali na przykład najlepiej napisana książka dotycząca chorób serca, itp. Chociaż to oczywiście nie wszystko - nie jest powiedziane, iż promowanie sklepu internetowego to łatwizna.
Prowadzenie sklepu internetowego jest o tyle skomplikowane, że najzwyczajniej w świecie ciężko o klienta z przypadku. To znaczy naturalnie tacy są, ale to nie sklep odzieżowy w śródmieściu do którego ludzie robiący zakupy tak czy siak przyjdą. Akurat w przypadku sklepu internetowego trzeba umiejętnie ściągnąć klientów. Jak? Cóż, można wymienić dużo takowych rozwiązań, ale jedną z najskuteczniejszych jest z całą pewnością pozycjonowanie w google. Przecież gdzie przeciętny internauta szuka namiary na różnego rodzaju e-sklepy? Naturalnie w wyszukiwarkach!